Ką svarbu žinoti, norint susikurti efektyvų tinklapį? (1)

 10 būdų, padėsiančių efektyviau išnaudoti lankytojų srautą.

Ką gi reikia žinoti, norint, jog naujai kuriama ar jau ne vienerius metus veikianti, tačiau jokio pelno nenešanti svetainė įgyvendintų jai numatytus tikslus, būtų rezultatyvi ir naudinga? Kaip sukurti efektyvią elektroninės komercijos platformą, kurioje lankytojai ne tik užsuktų keliolikai sekundžių, tačiau ir taptų realiais klientais? Šie ir kiti panašūs klausimai kyla daugeliui žengiančiųjų pirmuosius žingsnius ar besistengiančių atgaivinti nesėkmingai pradėtą verslą elektroninėje erdvėje.

Viena paprasta, o tuo pačiu ir stebuklinga išeitis, galinti pakeisti visus rezultatus jūsų naudai yra konversijos.

Konversijomis internetinio marketingo virtuvėje yra vadinama toji dalis svetainės lankytojų, kurie apsilankę svetainėje tampa jūsų klientais, pasinaudoja siūlomomis paslaugomis ar įsigija svetainėje parduodamas prekes. Tai – sėkmingi lankytojai, kuriuos sužavėjo jūsų veikla, paslaugos, prekės, o greičiau –  marketingo priemonės, komunikacija ar sugebėjimas parduoti.

Dažnai svetainės savininkai ar administratoriai didžiausias pastangas sutelkia į priemones, padedančias pritraukti kuo daugiau lankytojų, tačiau pamiršta svarbiausią – ką daryti ir kaip tuos lankytojus paversti tikrais, pelną nešančiais klientais.

Taigi, visiems siekiantiems geresnių elektroninės veiklos rezultatų pateiksime 10 būdų, kurie padės kuo efektyviau išnaudoti savo svetainę, didinant pardavimus ir lankytojus skatinant tapti tikrais klientais. 

10. Kaip tik įmanoma labiau palengvinkite lankytojo gyvenimą

Pradėkime nuo rodos itin nesudėtingos užduoties – svetainės paprastumas. Ne veltui gyvuoja patarlė, jog genialumas slypi paprastume. Tai galioja ir elektroninei komercijai. Kuo sudėtingiau lankytojui naudotis jūsų svetaine ir kuo ilgiau užtrunka joje rasti visą norimą informaciją, tuo mažiau šansų, kad lankytojai naudosis jūsų paslaugomis ar pirks jūsų produktus.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog sukurti paprastą svetainę visiškai nesudėtinga – meniu viršuje, keletas vidinių puslapių, kontaktai ir štai – paprasta, standartinė, lengvai suprantama svetainė.

Tačiau vis tik peržvelgus daugybę tinklapių, aiškiai matoma tendencija yra ta, jog paprastos svetainės uždavinys yra per daug kompleksiškas ir reikalaujantis integralaus dizaino, programavimo, internetinio marketingo, pardavimų, psichologijos ir vartotojų elgsenos sričių išmanymo. Sprendimai, reikalaujantys plataus įvairių sričių suvokimo, nemažai daliai elektroninio verslo atstovų būna sunkiai įveikiami. Net puikiausi savo srities profesionalai dizaineriai ir programuotojai, galintys sukurti įspūdingiausius, akį traukiančius sprendimus, nebūtinai sukurs parduodančią ir dirbančią svetainę. O taip pat net ir sėkmingiausias verslininkas, galintis džiaugtis pelningais pardavimais, ne visada supras, kaip visą šią sėkmę perkelti į elektroninę erdvę.

Taigi, pagrindiniai aspektai, į kuriuos svarbu atkreipti dėmesį, norint, jog svetainė parduotų ir dirbtų, o lankytojai taptų klientais:

Pirmasis žingsnis – svetainės prieinamumas. Pasiekiama svetainė nereiškia vien tik to, jog suvedus į adreso laukelį svetainės adresą, ji turi atsidaryti. Tai reiškia, jog naudojantis visomis populiariausiomis naršyklėmis ir paieškos sistemomis, jūsų svetainė turi būti greitai ir lengvai randama bei rodoma be klaidų. Atkreipkite dėmesį į tai, jog dažnai skirtingos naršyklės skirtingai transliuoja svetainės vaizdą, kaip kad ir skirtingos paieškos sistemos rodo ją skirtingose pozicijose.

Norint tinkamai įgyvendinti šią užduotį svarbu: pasirinkti praktiškus, nesudetingai pritaikomus specialių modulių sprendimus, responsive architektūrą (mažinant ir didinant naršyklės langą, svetainės vaizdas automatiškai susidėlioja taip, kad ekrane tilptų ir matytųsi visa informacija) ir žinoma – svetainės optimizaciją (tam, kad svetainė būtų randama paieškos sistemose).

Lengvai pastebimi mygtukai. Kontaktai, užklausos, užsakymų, susisiekimo ir kitos formos bei jų mygtukai turi būti aiškiai matomi ir greitai pastebimi. Jei lankytojas neranda, ką spausti, kaip nusipirkti prekę/paslaugą, jis tiesiog eina to paties ieškoti kitose svetainėse. Taigi, jūs prarandate klientą. Mygtukai turi skatinti imtis veiksmų, būti aiškūs, gerai matomi ir suprantami.

svetainiu-kurimas

Tinkami mygtukai pardavimus gali padidinti 30%.

Informacija. Pateikti kuo daugiau ir kuo vertingesnės informacijos – vienas veiksmingiausių sprendimų, siekiant padidinti klientų ratą. Savo svetainėje vertėtų pateikti kuo daugiau objektyvios informacijos apie parduodamus produktus ar paslaugas – įkelkite aprašymus, patirtį, patarimus, nemokamai konsultuokite, padėkite rasti ne tik sau finansiškai naudingiausius, tačiau ir lankytojams labiausiai tinkančius sprendimus. Lankytojui, radusiam visą informaciją vienoje vietoje, nereikės jos ieškoti kitur. Be to, ši priemonė turi dar vieną itin naudingą aspektą ji kuria jūsų, kaip profesionalaus specialisto, puikiai išmanančio savo darbą bei jo subtilybes, įvaizdį. O juk visuomet norisi pirkti iš tų, kurie žino daugiausiai, gali profesionaliausiai patarti ir geriausiai atlikti savo darbą.

9. Būkite atviri, sąžiningi, nieko neslėpkite.

Dažnas pirkėjų priviliojimo ir pardavimo triukas – paslėpti mokesčiai, pateikta ne visapusiška informacija, nuslėpti trūkumai ir pan. Jei norite ilgalaikės sėkmės internete, verčiau nerizikuoti – būkite atviri ir sąžiningi, pateikite realias kainas, visus pristatymo ir kitus papildomus mokesčius. Nenuvilkite pirkėjo lūkesčių – jei norite teigiamų atsiliepimų, rekomendacijų ir lojalių klientų, visų pirma išpildykite savo pažadus ir suteikite lankytojui tai, kuo jį viliojate.

8. Negaišinkite lankytojo laiko

Dar viena klaida, atbaidanti lankytojus nuo tolimesnių veiksmų (t.y. tapimo klientais) yra tai, jog svetainėse dažnai reikalaujama per daug asmeninės informacijos – ilgos registracijos, užsakymo ir kitos formos, kurias užpildyti trunka nemažai laiko. Lankytojai nenori nei gaišti laiko, nei atskleisti privačios informacijos apie save, taigi tokie reikalavimai svetainėje gali sukelti neigiamą atmetimo reakciją. Suteikite lankytojui pasirinkimo galimybę ir atkreipkite dėmesį į tai, kad ilgų formų ir registracijų pildymas nebūtų privalomas.

Žinoma, marketingo tikslais ypač naudinga rinkti potencialių klientų el. pašto adresus ar telefono numerius, tačiau svarbu neperžengti ribos – privatumo ir laiko. Negaišinkite lankytojo laiko dabar ir jo greičiau sulauksite antrą kartą.

7. Padėkite lankytojams jumis pasitikėti

Prekių ir paslaugų pirkimas internetu nemažai daliai žmonių vis dar kelia dvejones. Jie nėra užtikrinti, kad jumis galima pasitikėti ir kad jie tikrai gaus tai, už ką moka.

Aiški informacija, sąlygos, kontaktai – privalomos dalys svetainėje, jūsų ar jūsų personalo nuotraukos, tikroviški klientų atsiliepimai ar sėkmės istorijos – ypač reikšmingai prie pasitikėjimo didinimo prisidedantys aspektai.

Svetainės dizainas ir turinys taip pat vaidina svarbų vaidmenį – prasta svetainės išvaizda, tekstai su gramatikos ir stiliaus klaidomis sudaro neprofesionalumo, aplaidumo įspūdį. Jei gailite laiko ir pinigų, save reprezentuojate atsainiai ir atmestinai, psichologinis faktorius lems, jog dalis lankytojų galvos, kad taip pat elgiatės ir su savo klientais.

Profesionalumas, atidumas, rūpestingumas turi atsispindėti kiekviename jūsų svetainės puslapyje. Parodykite, jog pasitikėkite savimi ir didžiuojatės tuo, ką darote – visa tai neliks nepastebėta.

6. Suteikite garantijos ir grąžinimo galimybes

Garantija darbams ir paslaugoms bei grąžinimas prekėms – būtinas komponentas, siekiant padidinti konversijas. Parodykite lankytojams, jog jūsų garantijos/grąžinimo sistema yra patogi, patikima ir iš tiesų veikianti. Kaip kad buvo minėta anksčiau, būtent nepasitikėjimo faktorius yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių mažus pardavimus. Suteikdami lankytojams pinigų grąžinimo ar garantijos galimybę, ženkliai sumažinsite jų nepasitikėjimą ir suteiksite lankytojams drąsos – įsigydami jūsų prekes ar paslaugas jie niekuo nerizikuos, nebijos būti apgauti ir prarasti pinigų.


5. Turėkite unikalią pardavimų strategiją

Greičiausiai jūs nesate vieninteliai savo rinkos dalyviai ir turite daugybę konkurentų. Kodėl lankytojas turėtų pasirinkti būtent jus?  Kuo jūs skiriatės nuo savo konkurentų?

Lankytojai, ieškantys reikiamų paslaugų ar produktų peržiūri dešimtis svetainių, tad privalote pasirūpinti, jog jūsiškė išliktų jų atmintyje. Šioje vietoje gali padėti jūsų unikali pardavimų strategija – jūsų išskirtinumai ir privilegijos lankytojams, kurių jie negaus niekur kitur – galbūt tai puikus aptarnavimas ir glaudus ryšys su klientais, galbūt vertinga informacija ar konsultacijos, kurias jūs suteikiate nemokamai, galbūt žemiausios kainos ar kita priežastis, dėl kurios lankytojas turėtų tapti būtent jūsų klientu. Pasakykite jam tai, palikite emocinį įspūdį, būkite įsimintini.

Tęsinys…

One Response to Ką svarbu žinoti, norint susikurti efektyvų tinklapį? (1)
  1. Andrius Reply

    Labai įdomios įžvalgos, laukiu tęsinio, gal ketinate rašyti ką nors apie marketingo strategijas el.komercijoje?

Leave a Reply

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>